"CММ-менеджер" – можливості та упередження: інтерв’ю з фахівчинею

21.09.2022
Писанина.media
Писанина.media

Сучасний світ знаходиться у постійному русі, безперервно видозмінюється й вимагає трансформації від людей. Однією з перспективних сфер сучасності стало SMM, яке продовжує перетворюватися та виборювати собі місце на арені майбутнього. 

Social media manager - фахівець, що розроблює контент-план, веде соціальні мережі та працює з рекламою. Сьогодні sмм-менеджер є однією з найбільш затребуваних інтернет-професій. З кожним роком функціонал sмм-спеціаліста зростає, але основною задачею донині залишається розвиток комерційних сторінок.

Саша - смм-фіхівчиня, яка змогла за рік не лише освоїти нову для себе сферу, а й повноцінно увійти у ринок. Про власний досвід, деталі роботи та перспективи розвитку далі в інтерв'ю для «Писанина.media».

- З чого почалося знайомство з SMM? Чим зацікавила ця сфера?

- Почалося ще зі сфери блогінгу, яка цікавила з років 14-ти. У мене навіть колись був блог на YouTube, але згодом якось все це закинула. Про сам SMM я дізналася лише три роки тому: почала цікавитися просуванням в Інтернеті, але все це було просто пальцем в небо, бо інформацію здебільшого знаходила у блогерів чи на безкоштовних сайтах. Коли до мене прийшло усвідомлення, що це вже більше ніж просто хобі, що мені дійсно подобається сфера SMM, я вирішила пройти курс в онлайн-школі.

- Чи були переживання, зокрема щодо конкуренції?

- Звичайно. Мені здається, що коли входиш в будь-яку справу, без страхів не обійтися. Були переживання, що нічого не вийде, що це нікому не буде потрібно.

Загалом, навчання пройшла ще рік тому, але саме працювати почала після повномасштабного вторгнення в Україну. У мене вже був сертифікат з курсу, але я продовжувала працювати на звичайній роботі і саме тоді був великих страх втратити все: боялася, що звільнюся з основної роботи, не буде успіху в SMM і я залишусь без нічого. І саме після 24 лютого зрозуміла, що не хочу займатися тим, що мені не подобається. Війна взагалі показала, що все, що ми відкладали на потім чи те, чого боялися, варто робити одразу, бо ніхто не знає, що буде завтра. Тому я вирішила ризикнути і з травня увійшла в сферу SMM вже повноцінно.

- Чи можливо опанувати професію SMM без курсів?

- Думаю, так. Курси - це дуже прикольні знання, але це лише база. Її можна знайти і в Інтернеті, але саме для мене було важливо впевнетися у тому, що після курсу я матиму практичні навички. Проте зі свого досвіду можу сказати, що дуже багато знань опанувала вже в процесі роботи, після курсів.

- Чи звертають увагу рекламодавці на сертифікати пройдених курсів?

- Ніхто з клієнтів сертифікат у мене не питав. Він є у портфоліо, хто хоче, той може його подивитися. Але здебільшого переглядають лише твої кейси та навички, звертають увагу саме на результат, який ти можеш зробити.

- Як зазвичай проходить твій робочий день?

- Насправді багато хто романтизує професію. Часто бачимо рекламу «приділяй дві години в день з телефону, і зможеш заробити мільйон». Але в житті це так не працює. СММ-спеціаліст, окрім простого завантажити фото, має багато обов'язків: створення стратегії просування, контент-план, контроль усіх просеців просування у соціальних мережах, і звісно створення самого контенту.

Щодо мого робочого дня: я працюю віддалено, на себе. Типовий день смм-спеціаліста у мене починається о годині 9-10 ранку. Здебільшого зранку я перевіряю робочі чати та пошту. Далі вже починається активна робота. Зазвичай немає такого плану, який би повторювався кожен день. Це може бути і створення контент-планів, і зйомка, і створення стратегій. 

- Чи відрізняються головні обов'язки, в залежності від клієнтів?

- Здебільшого обов'язки повторюються, але у кожної сторінки чи бренду є свої особливості. Наприклад, у проєкті, з яким працюю в Києві, я створюю контент, тобто проводжу зйомки. А проєкти, з якими працюю на віддаленій основі, це більше про просування цього контенту.

- Скільки годин у день витрачаєш на роботу?

- Годин 7-8.

Я намагаюся планувати свої дні, аби був баланс між роботою і відпочинком. Складно лише на початках, але дуже важливо налаштувати систему, за якою ти будеш працювати. Тому зараз не зважаючи на те, що я працюю багато, у мене залишається час на себе та на свої справи.

- Як зацікавити першого клієнта без наявності власного досвіду?

- Кейсами. Коли я шукала першого клієнта, я також дуже боялася, бо розуміла, що не маю досвіду чи співпраць. Ще на курсах нам розповідали як створювати своє умовне портфоліо. Тобто, важливо зацікавити своїми роботами та показати все, що ти вмієш робити. І не важливо, чи був це реальний проєкт, чи ти сама зробила портфоліо для себе. 

- Які мінуси роботи ?

- Іноді ненормований робочий графік, форс-мажори, коли доводиться працювати вночі. Також, на жаль, бувають недобросовісні клієнти, особливо вони трапляються, коли ти початківець у цій сфері. У мене було два випадки, коли я робила тестове завдання, роботодавець казав, що ти не підходиш їм, а наступного дня мої роботи були у них на сторінках. Так, це безкоштовна робота. Але саме на цьому я навчилася, що треба завжди ставити свої вотермарки і чітко прописувати, що тестові роботи ні в якому разі не можна використовувати без моєї згоди.

З недоліків, що дуже часто роботодавці плутають смм-спеціаліста з іншими фахівцями, такими як таргетолог, фотограф, сторісмейкер. Насправді є така проблема, що багато клієнтів, шукаючи собі смм-спеціаліста, хочуть, щоб він за умовно малу зарплатню виконував все, навіть те, що не входить в його обов'язки.

- Що для тебе сфера SMM?

- Це свобода. Свобода у діях, в тому, що ти не прив'язаний до місця і можеш працювати будь-де. Також для мене це творчість, бо у сфері смм ти постійно опановуєш щось нове та проявляєш себе. І звісно, це можливості, адже сфера дійсно прибуткова (спойлер - на початку не дуже).

- Зіштовхувалася з вигоранням?

- Іноді буває. Мені здається, що цього не уникнути, навіть у професії, яка тобі дійсно подобається. Я намагаюся заздалегідь планувати свої дні по-різному, розбавляти свої обов'язки, щоб вони не були схожі. Важливо навчитися розставляти свої межі. Наприклад, варто чітко зазначити, що твій робочий день умовно починається з 10 до 8 вечора. Звісно, що бувають факапи, коли щось дуже терміново потрібно, але це поодинокі випадки. І обов'язково намагаюся собі робити в неділю вихідний, коли я просто відпочиваю і нічого не роблю.

- Що порадиш тим, хто наважуються пов'язати своє життя з SMM?

- По-перше, не боятися. Я кажу, що завжди варто спробувати, в крайньому випадку просто не вийде, але нічого дуже страшного не станеться, бо це спроби і досвід. Якщо щось з професійних навичок, то це обов'язково створити портфоліо. Резюме і портфоліо - це дві основи, на яких буде вибудовуватися твоя подальша кар'єра. Раджу шукати роботодавців не на поширених сайтах, а саме у телеграм-каналах. Їх існує дуже багато, де можна знайти вакансію для себе і круті можливості. Пам'ятайте, що всі ми різні, у кожного своє бачення і стиль, тому такого спеціаліста як ви точно не буде!

-SMM - це професія майбутнього?

- 100%. Як то кажуть, якщо у тебе є бізнес, якого немає в онлайні - у тебе немає бізнесу. Зараз реально час соціальних мереж, з яких дізнаються буквально все. Тому, смм-фахівці зараз дуже важливі, адже те, настільки твій бізнес буде кращим поміж конкурентів, напряму залежить від прибутку та розвитку. Тож, на мою думку, на сьогодні кожному успішному бізнесу необхідний smm-спеціаліст.


Авторка: Олена Гусарова

 ПИСАНИНА. media 

Всі права захищені 2021
Створено за допомогою Webnode
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати