Дзвіна Ковальчук: Таргет простими словами

27.01.2022
Писанина.media
Писанина.media

Не секрет, що нині період активного розвитку так званих «цифрових» професій. Таргетолог - одна з найперспективніших спеціальностей 21 століття у сфері інтернет - маркетингу. Тож, час розібратися, що приховує дана професія, кому підходить та що потрібно знати, щоб заробляти на таргетингу.


Зрозуміти це нам допоможе досвідчений СММник та таргетолог Дзвіна Ковальчук.

Дзвіна - автор курсу "Таргет простими словами", з якого випущено більше 900 таргетологів. Це власники бізнесу, мами в декреті, які завдяки цьому курсу змінили своє життя і вийшли на високий заробіток. Сьогодні ми поговоримо не лише про курс та особливості роботи 21 століття, а й дізнаємося власну історію становлення нашої героїні.

Розкажіть про себе, а насамперед про становлення як таргетолога. З чого починали? Як навчалися? Чи швидко знайшли свого клієнта?

Мене звати Дзвіна Ковальчук. В Instagram мене знають як @dzvina_smm_. Ви знаєте, ще кілька років тому, я б сама не повірила, що буду успішно працювати в цій сфері. Ця робота, як часто трапляється в житті, прийшла до мене неочікувано. Ми з чоловіком очікували народження нашої донечки. Він мав стабільну роботу, а я була вже типу в декреті. Але чітко розуміла: сидіти вдома без діла я не зможу! Я затята трудоголік, і не працювати для мене - катастрофа. Я почала шукати дистанційну роботу. Все почалось з компанії, де я була операторкою в кол-центрі на аутсорсингу. 

Простими словами: обдзвонювала людей і пропонувала купити товар. Тільки робила це з дому, а не офісу. Керівництво зауважило мої стараня і перевели у відділ СММ. Там почалось моє навчання і освоєння нових навичок. В компанії я пропрацювала близько року. Пройшла більше шести різних курсів із таргету, і тоді зрозуміла з чим я маю справу. Отож, мій шлях у таргеті розпочався із кол-центру, якби дивно це не звучало.


Які можливості особисто для Вас відкрив Таргет? Які три відмінності можете назвати щодо життя до появи в ньому таргету та після?

Таргет приніс в моє життя дохід та самоідентифікацію. Я ще ніде не відчувала себе так впевнено. Основні три відмінності в житті до появи в ньому таргету і після:

  1. Стабільний високий фінансовий дохід. До цього я працювала на зарплату 400 грн/ місяць.
  2. Відчуття, що я важлива і потрібна. Коли ти мама в декреті, важко зрозуміти, що ти можеш дати цьому світу, бо вся увага зосереджена на дитині. У таргеті ти весь час комунікуєш з людьми, помагаєш їх бізнесу, закриваєш їх проблеми у продажах - відчуваєш свою важливість.
  3. Нове цікаве життя. Від коли я почала працювати в цій ніші, здається, моє життя набрало шалених темпів: зйомки інтерв'ю, випускні, фотосесії, виступи для студентів в різних містах. Я весь час вчуся робити щось нове. Це мене неймовірно тішить.

Чи забезпечує даний напрямок стабільний кар'єрний зріст?

Так, звісно. Головне знати, куди саме ви хочете рости. Створюєте свою команду, СММ-агенство, починаєте шукати проєкти, в які можете інвестувати. Я, наприклад, записала свій курс із таргету, щомісяця вдосконалюю його, зробила свій YouTube-канал, де випускаємо програму «Голий смм», зараз плануємо знімати влоги, потім хочу організувати офлайн-бізнес. Я вважаю, це хороші показники кар'єрного зросту.


Чи погоджуєтесь з думкою, що "таргетолог" це просто модне тимчасове слово, яке скоро втратить свою ефективність? 

Не погоджуюсь взагалі. Пандемія внесла свої корективи в ринок бізнесу. Тих, кого нема онлайн - тепер просто не існує. Я думаю, ця тенденція не на рік і два, а на десятиліття. Якби прикро це не звучало, але жоден бізнес не виживе в 2022 році без реклами. А рекламу роблять таргетологи, тому всім вистачить клієнтів.


На вашу думку, таргетологом може стати будь-хто? Які найголовніші якості ви можете виділити для ефективної роботи Таргет спеціаліста?

Ні, таргетологом не може стати людина, яка не готова постійно вчитися. Алгоритми інстаграм змінюються щодня, якщо не щогодини. Таргетолог повинен тримати руку на пульсі, завжди шукати і вивчати нову інформацію, і головне - любити те, що робить. Як ви вже зрозуміли, я дуже люблю амбіційних та працелюбних. 


Якщо це буде дівчина школярка 16-ти років, яка раніше навіть не вела сторінки в соціальних мережах, чи є в неї шанс та можливості навчитися таргету без жодного уявлення про специфіку роботи? 

Звичайно що шанс є у всіх, 16-річні підлітки не виняток. Можливо, вони навіть швидше і краще сприймають інформацію. Але я щиро раджу відтерміновували працю до повноліття. В 16 років потрібно вчитись, готуватись до ЗНО та вступу в університет. Це важливо розуміти. Тому я не продаю курси дітям, і відмовляю батькам, які хочуть купити курс дитині.


Чи можливо навчитися ефективному таргету самостійно? 

Звісно, можливо, інше питання - скільки часу і грошей ви для цього будете витрачати? Ви можете тестувати і натискати на різні кнопочки, чекати "ну коли воно запрацює?" А можете купити структуровану систему, витратити три тижні на її освоєння і забути про злив коштів. Кожен сам обирає куди вкласти гроші - в спроби чи навчання.


Ви автор курсу "Таргет простими словами". Які найголовніші цінності висвітлює курс та яку початкову мету ви переслідували перед запуском?

Це практичний курс із налаштування таргету. Сама назва тут каже за себе - простими словами я пояснюю важкі терміни. В цьому і полягає цінність курсу. Людина, яка ніколи не працювала в цій сфері, зможе легко освоїти таргет. Коли я починала працювати, не всі могли собі дозволити мої послуги, хоча я тоді брала недорого. Одного дня мені написала жінка щось типу: "Було б класно, якби ви мали курс із таргету". З цього все і почалось. Я зібрала 5 дівчат, які хотіли вивчити таргет. Ми сиділи і через скайп я пояснювала, які кнопки натискати. Навчання тривало п'ять днів, кожного дня по дві години. Тоді я хотіла допомогти людям самостійно розібратись у таргеті. Ціна за це навчання була смішна - 450 грн, здається.


Чому ваш курс є універсальним?

Бо всі необхідні знання зібрані в одному місці. Коли я вчилась таргету, мені потрібно було все збирати по частинах, це було довго і дорого. Свій продукт я робила так, як би мені хотілось вчити таргет. Тому він компактний та універсальний. Загалом, ідеальних курсів немає, завжди буде чогось бракувати. Але я дуже багато працюю над ним щодня, щоб зробити корисним для людей. Ми з командою часто додаємо нові модулі, актуальні оновлення й інше..


Які 3 головні робочі знаряддя повинні мати новачки на початковому етапі навчання?

Ви будете здивовані, але вам потрібен будь-який телефон та комп'ютер з доступом до Інтернету. Все. Неважливо, який у вас комп'ютер - новий чи старий. Головне, щоб там був браузер! Байдуже який телефон, головне, щоб ви мали доступ до Інтернету.


Чи є у вас власне професійне кредо, якому ви навчаєте своїх учнів?

Я постійно повторюю собі та іншим: «Під лежачий камінь - вода не тече». Це знову ж таки про працелюбність.


Скільки триває курс та чи забезпечує практику?

Доступ до курсу чотири місяці. Взагалі, навчання розраховане на три тижні. Але кожен сам обирає скільки часу його проходити. Після оплати, учневі одразу відкриваються усі уроки, і він в індивідуальному темпі навчається. Аби скласти фінальні тести, потрібно пройти практику в рекламному кабінеті.

Які головні переваги роботи тергетолога, а які існують підводні камені професії?

Переваг дуже багато, тут можна втомитись перераховувати. Робота з будь-якого краю світу, універсальні знання - таргет всюди один і той самий. Наприклад, якщо лікар переїжджає в Німеччину, то йому потрібно пройти перекваліфікацію, щоб мати можливість працювати. У таргетологів все простіше, бо фейсбук і реклама всюди працює однаково. Вільний графік, ти сам керуєш коли і скільки тобі працювати.

Найважче в таргеті - робота з людьми. Ти весь час мусиш бути на зв'язку - відповідати на питання, консультувати, звітувати за рекламу. Тому людям, які не люблять комунікацію, може бути складно.


Які ваші головні правила щодо процесу навчання? Що, на вашу думку, найкраще допомогає зорієнтуватися в даному напрямку?

Я педагог за освітою, тому, як ніхто знаю, як важливо вчитись. Проблема нашого часу - люди банально не вміють навчатись. Тому свій курс я починаю з правил "Як треба вчитися".

Перше правило - чіткий таймінг. Ти точно маєш знати: від якої до якої години ти будеш вчитись. В цей час відкладаємо телефон в режим беззвучного і повністю віддаємось урокам. Друге правило - все записувати. Просто прослухати - мало. Так ви швидше засвоюєте інформацію. Інші правила можна почути вже на самому курсі.


Що отримують ваші учні по закінченню курсу? 

Спільноту однодумців. Найважливіше - це оточення. Якщо в професіях, які існують давно, легко знайти однодумців, то таргетологам в цьому плані складніше. Окрім того, що курс дає потужні знання, він дає тобі коло колег, з якими ти можеш спілкуватись і радитись. Кожному потоку ми створюємо чат в телеграмі, де вони спілкуються без адмінів. Першим чатам вже більше року, але вони досі активні. Там всі діляться досвідом і допомагають одне одному.


Які досягнення мають ваші випускники? Можливо є конкретні приклади, якими особисто ви пишаєтесь?

Є в мене одна учениця, яку я особливо запам'ятала. Її звати Ірина Логвин. Коли вона купувала курс, то детально продумала, як вона зможе застосувати навички, і чи є шанс стати успішною на ринку. Вона дуже переживала і це мене трохи насторожило. Я бачила якусь невпевненість в ній. Як результат, Ірина мало того, що під час навчання окупила його вартість, вона проводила консультації, мала двох постійних клієнтів - це після двох тижнів навчання. Я до сих пір за нею слідкую. В неї зараз більше 4 тисяч підписників, ідеальний візуал. Вона велика молодець, я пишаюсь.

Є ще одна учениця Ірина Барік, одна з найперших, хто прийшла на курс. Вона мені довірилась на стадії, коли все було далеко не ідеальним. Потім весь час слідкувала за оновленнями. Тримала руку на пульсі, як справжній таргетолог. Зараз вона сама запустила свій курс, має власні воркбуки, іменні світшоти. Зараз в неї 7 тисяч підписників. Має постійний високий дохід від 20-50 тисяч гривень в місяць.

Також, в мене була учениця Альона Ковальська. Їй так бракувало підтримки та віри в себе. Але вона смілива дівчина й вирішила спробувати. Колись вона мала зарплатню три тисячі гривень в місяць, зараз - двадцять тисяч. І то вона в декреті, тому не може виходити на повну зайнятість. Думаю, вона виросте в доходах в рази після декрету. Ще зробила свій курс із візуалу. Велика молодець!

В мене на сторінці є окрема рубрика «Історії успіху», де я розповідаю історії учнів. Я пишаюсь кожним, бо вони наважились освоїти новий навик.


Що "Таргет простими словами" особисто для вас? Які головні інсайти ви для себе виокремили під час роботи над проєктом?

«Таргет простими словами» - це вже давно більше ніж курс. Кожних чотири місяці я влаштовую випускні своїм учням, куди запрошую не лише останній потік, а всіх охочих. Є учениці, які були на всіх випускних і ми вже як родичі, які давно не бачились. Це можливість зібрати всіх разом, подякувати кожному за довіру, привести для них крутих спікерів і дати нову цінну інформацію.

«Таргет простими словами» - це проєкт, який змінює життя. Мені тривожно і одночасно радісно бути тою, хто запустив такий потужний механізм змін.


І наостанок: декілька настанов для тих, хто ще не наважився або тільки розмірковує над можливістю розвитку в сфері таргету

Як я і казала раніше, наважитись - найскладніше. Порада від мене: якщо ви хочете опанувати новий навик - пробуйте у будь-якому випадку. Ви ніколи не підберете собі ідеальних умов, аби почати. Завжди будуть якісь нюанси. Але не втрачайте можливостей. Ви ніколи не знаєте, чим для вас обернеться те чи інше навчання.


Авторка: Валерія Цуба

 ПИСАНИНА. media 

Всі права захищені 2021
Створено за допомогою Webnode
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати